Bara en kort reflektion: det är så sjukt smart med modulbaserade spel! Ta Neverwinter Nights som ett mycket bra exempel. Jag köpte spelet för ett par dagar sedan eftersom jag ryktesvägen fått intrycket av att det är ett bra spel, om än mycket gammalt (det släpptes 2002). Med i paketet fick jag även de två officiella expansionspaketen, vilka tillsammans utökar speltiden en hel del. Nu när jag installerade spelet och körde den inbyggda uppdateringsfunktionen så gjordes det reklam för "fler äventyr till ditt NWN". Jag gick in på BioWares shoppingsida för NWN och insåg att det finns en massa små tillägg man kan köpa för mellan typ 40 kr och en hundralapp. Fan vad smart! Man har köpt spelet, spelat igenom det framåt och bakåt, det har blivit gammalt, men det tar inte slut! Precis så borde fler jobba. Valve har ju gjort en liknande grej med sitt Half-Life 2 som kommer i flera episoder, och nyversionen av Sam & Max funkar på samma sätt.
Moduler is the shit.
It's the shit. Rome: Total War, någon? Hela Total War-serien egentligen.
SvaraRaderaI övrigt kan jag tipsa om följande marknadsföringsfilmer som är intressanta hur i sina egna perspektiv:
- Threadless föreläser http://video.google.com/videoplay?docid=6790186192162586479
- På svt.se, sök upp Dokument inifråns "Varumärkt för livet"
- Och Seth Godins blogg som är ganska intressant http://sethgodin.typepad.com/seths_blog/2007/04/marketing_time.html
Dessutom, Anders, du är medveten om att Facebook är precis det vi ville göra i tvåan, fast med LiU Norrköping.
David, i procent, hur mycket tid bloggar du? Bloggar, som i att du kommenterar andras bloggar.
SvaraRadera